loading...
فروشگاه کتاب
addmin بازدید : 149 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

تهیه و اجرا: الهام رمضانی – طباطبائی

این کتاب بدون نگاه کردن به دین و مذهب خاصی ، اصول و روش های جامع و درست را برای برقراری ارتباط با خدا و جهان هستی را به ما معرفی کرده و قوانینی را گویا شده که دانستن آنها و عمل کردن به آنها به ما کمک می کند زندگی بهتر و زیباتری داشته باشیم. آرامش از دست رفته و تشویش ذهنی بوجود آمده در زندگی روزمره ما تنها با ارتباط با خدای بزرگ و خالق هستی امکان پذیر است و کسی که به غیر از این روی می آورد در نهایت به پوچی می رسد.انسانی که تمام وجودش عشق و محبت به تمام ذرات هستی است، جز عشق و محبت نمی بیند و چیزی غیر از این دریافت نمی کند . اتفاقها و وقایع ممکن است همان اتفاقها و وقایع عادی زندگی خود ما باشد ولی دید و طرز فکر این انسان است که تغییر کرده و عادی نیست برای مثال کسی که عاشق می شود صبح که از خانه بیرون می آید می گوید چقدر دنیا زیبا و قشنگ شده ، حتی صدای بوق ماشین ها برای او زیباست . او آسمان را ، زمین را ، خیابان را همه و همه را زیبا می بیند. با اینکه هیچ کدام از آنها تغییر نکرده اند و فقط و فقط این خود اوست که تغییر کرده است و در نهایت به این جمله می رسیم که می گوید می خواهی جهانت و یا زندگیت را تغییر دهی خودت و طرز فکرت را تغییر بده .

نویسنده و قصه پرداز فرانسوی برای گریز از دست طلبکاران و مامنی آرام به کاخ ساشه در بیشه‌زارهای پیرامون شهر تور رفت و کنت دومارگون دوست او زمینه آسایش و آرامش او را برای نوشتن فراهم آورد. بالزاک در کاخ ساشه از میزبان خود اجازه گرفت که هر وقت می‌خواهد بخوابد و هر وقت مایلست غذای خود را صرف کند و هیچ از خادمان منزل بدون اجازه او داخل اتاقش نگردند ، کنت دومارگون این فرمان را به همه صادر کرد . تمام شب آخر را که داستان به پایان می‌رسید بالزاک ناله کرد و با خود سخن گفت و سرشک از دیده بارید . تقریبا ً ساعات اولیه بامداد بود که آخرین سطور را بر صفحه کاغذ آورد و همین که آخرین سطور را بر صفحه کاغذ آورد و همین که آخرین کلمه را نوشت ناگهان از جای برخاست ، پنجره ها را باز کرد ، درها را گشود و همه ساکنان قصر را از خواب بیدار کرد ، آنگاه در برابر دیدگان حیرتزده آنان گفت : « دوستان من ، کتاب من تام شد ، آنرا بخوانید و مانند من بر سرنوشت قهرمانان آن اشک بریزید …

بابا گوریو جاودانی شد و در بین مردم و هنرشناس و ادب دوست ضرب‌المثل شد و مظهر پدرانی شد که مال و جان و هستی خود را همراه با یک عشق بی شایبه به پای فرزندان خود نثار می‌کنند و در عوض چیزی جز بی‌مهری و ناسپاسی نمی‌بینند . در بخشی از این اثر می‌خوانیم :« باباگوریو : دخترهای دلبند من … دخترهای دلبند من … چرا آنها را به بالین من نیاوردی ؟ آن‌ها نمی‌دانند که من بیمارم ؟… آنها نمی‌دانند که لحظه‌های آخر زندگی را پشت سر می‌گذارم … بگو کریستف ، چرا آنان را خبر نکردی ؟ چه شده که اینطور متفکر و اندوهگین نگاهت را پایین انداخته‌ای … حرف بزن … در این لحظه آخر عمرم به من دروغ نگو …کریستف : آقا من بسراغ آنها رفتم اما هیچکدام نیامدند …باباگوریو : پس هیچ کدام نخواهد آمد … آن یکی خواب است و آن دیگری بی‌حوصله است زیرا با شوهرش گفتگویی داشته است . بسیار خوب … پس باید مرد تا فهمید مهر فرزندی چقدر است ؟ باید در تنهایی و بی کسی جان داد تا متوجه شد که جگرگوشگان ما تا چه پایه ما را دوست می دارند. این کتاب را می توانید در ادامه دانلود کنید.

addmin بازدید : 137 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

 زمان کل: ۵۳ دقیقه

کتاب دیوانه به تبع نامش ترتیب و توالی خاصی برای خواندن ندارد. داستان های نغز و کوتاه این کتاب همواره تمی رازآلود و عرفان گونه دارد. ? رنج با خویش نبودن جبران خلیل جبران در جای جای کتاب اهمیت تنهایی را به ما یادآور می شود. تنهایی عزیزی را که نه تنها قدرش را نمی دانیم بلکه از آن می گریزیم و همیشه سعی می کنیم در سر یکی از چهار راه های شلوغ زندگی مان قالش بگذاریم. به اجتماعاتی می رویم وخود را در بین آدم هایی که کوچکترین سنخیتی با ما ندارند گم می کنیم تا بلکه آن تنهایی کوچک در آن همهمه و هیاهوی بزرگ گم شود. انگار فراموش کرده ایم همین تنهایی تجلی خالصانه ترین حالات انسانی است. در تنهایی است که راز و نیاز می کنیم و رؤیا می بافیم، کتاب می خوانیم و تفکر خلاقه مان شکوفا می شود. ? هایکوهای لبنانی! گرچه شخصیت جبران در غرب شکل می گیرد، اما آثارش به طرز غریبی با فرهنگ و ادبیات شرق نزدیکی دارد. نکته ای که باعث می شود خواندن آثارش برای خواننده شرقی ملموس تر و شیرین تر شود.این هایکوی ژاپنی را با قطعه «دوست من» جبران مقایسه کنید.

انگار در ادامه هم سروده شده اند. شاعر ژاپنی می گوید: «هر چند بایکدیگر به یک نرده تکیه داده ایم، رنگ کوه ها، اما، یکسان نیست.» و جبران می گوید: «هنگامی که تو می گویی باد به مشرق می وزد، من می گویم آری به مشرق می وزد زیرا نمی خواهم تو بدانی که اندیشه من در بند باد نیست، بلکه در بند دریاست. تو نمی توانی اندیشه های دریایی مرا دریابی و من هم نمی خواهم که تو دریابی. می خواهم در دریا تنها باشم. دوست من، تو دوست من نیستی، ولی من چگونه این را به تو بفهمانم؟ راه من راه تو نیست گرچه با هم راه می رویم، دست در دست.» جبران خلیل جبران، نابغه مشهور لبنانی، موفق ترین نویسنده و هنرمند معاصر عرب، نه تنها از پیشگامان ادبیات نوین عربی است، بلکه در جهان امروز و در ایران نیز بسیار پرآوازه و اثرگذار بوده است. او نقاش و نویسنده ای نوآور، عارف و شاعری مبارز و اندیشمندی ممتاز و معنویت گرا است که توانست با آثار کم حجم، اما نغز و پرمغز خود، ستاره شرق و پیام آور سرزمین پیامبران و سخنگوی وجدان فرهنگی ملت خود باشد. این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.

addmin بازدید : 97 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

در این کتاب راه‌های خودسازی و عشق به خداوند, طی ۲۱فصل بیان شده است. نویسنده بر آن است تا با تلفیق سه حوزه دین (با تاکید بر آیات قرآن کریم), روان‌شناسی انسان‌گرا (با تاکید بر مکاتب جدید روان‌شناسی کمال و معنی درمانی), و ادبیات (با استناد به مثنوی معنوی) شیوه‌های نیل به کمال مطلوب و تقرب به خداوند را تشریح نماید .عناوین برخی فصل‌ها بدین قرار است :معناجویی, تغییرپذیری, نفس, تقوی, توکل, ایمان, اخلاص, تعهد و رسالت فردی, بی‌نیازی از تایید دیگران, غلبه بر ترس‌های خویش, مفهوم راستین عشق, تفکر در پدیده‌ها, و نیایش . این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.

addmin بازدید : 498 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

زمان کل: ۵ ساعت و ۲۶ دقیقه

نام کامل این تفسیر همان گونه که مولف آن جناب میبدی در آغاز سخن بدان تصریح کرده، «کشف‌الاسرار و عده‌الابرار» است که به تفسیر خواجه عبدالله انصاری معروف است. این تفسیر یکی از تفاسیر کهن و پرمایه اهل سنت است که در قرن ششم به خامه یکی از دانشمندان فرهنگ اسلامی به زبان پارسی و با نثری استوار، شورانگیز و دلپذیر، آمیخته با اشعار عربی و فارسی نگاشته شده است. این تفسیر بزرگ در ۱۰ جلد به اهتمام استاد دکتر علی‌اصغر حکمت شیرازی برای اولین‌بار در سال ۱۳۳۱ خورشیدی در دانشگاه تهران با ۶۴۹۷ صفحه به زیور چاپ آراسته شده است. پس از آن توسط انتشارات امیرکبیر چندین بار تجدید چاپ نیز شده است. تفسیر کشف‌الاسرار مبتنی بر تفسیر بسیار مختصری است که خواجه عبدالله انصاری نوشته و میبدی به شرح و بسط آن پرداخته و در تنظیم مطالب و مناسبت‌گویی، نهایت ذوق و هنر خویش را نشان داده است.

تفسیر وی از بزرگ‌ترین کتب تفسیری به شمار می‌رود که بر طریقه عرفانی و مشرب صوفیانه نوشته شده است. شیوه نوشتاری آن در بهترین سبک و زیباترین عبارت ادبی مستحکم است. بنابراین از جمله تفاسیر ممتاز ادبی و عرفانی شناخته شده است که به زبان فارسی نگارش شده و مورد توجه و مراجعه ادیبان و عارفان فاضل قرار گرفته است.تاریخ تالیف آن سال ۵۲۰ هجری است؛ یعنی در اوایل این سال، میبدی شروع به نگارش و تحریر تفسیر کرد و معلوم نیست چند سال بدین کار دشوار سرگرم بوده است. او در حقیقت تفسیر خواجه عبدالله انصاری را اساس کار خود قرار داده و آن را به پارسی، شرح کرد. این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 271
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 226
  • بازدید ماه : 837
  • بازدید سال : 5,171
  • بازدید کلی : 73,018