loading...
فروشگاه کتاب
addmin بازدید : 121 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

زمان کل: ۳۷ دقیقه

خوبی خدا مجموعه ۹ داستان با ترجمه امیرمهدی حقیقت است. مترجم در ابتدای کتاب می نویسد: «می گویند اگر رمان را به فیلم بلند تشبیه کنیم ، داستان کوتاه عکسی از یک لحظه زندگی است. با این تعبیر مجموعه حاضر آلبومی است از ۹ قطعه عکس یا ۹تصویر زندگی که در ۶سال گذشته از نشریات ادبی امریکا برگزیده شده اند و اگر چه فضای آنها با هم متفاوت است ، همگی یک وجه مشترک دارند؛ ساده اند.» در این مجموعه ، ۹داستان کوتاه از ریموند کارور، شرمن الکسی ، هاروکی موراکامی ، پرسی وال اورت ، الیزابت کمپرفرنچ ، الکساندر همن ، مارجوری کمپر، گیب هارسون و جومپالاهیری انتخاب شده اند.این مجموعه را نشر ماهی منتشر کرده و داستان ها از مجلات ادبی و مجموعه داستان های روز امریکا گزینش شده اند.

addmin بازدید : 155 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

زمان کل: ۳ ساعت و ۳۲ دقیقه

این کتاب برای هریک از ما منظور شده است.با ما مستقیمآ سخن می گوید؛گویی اعماق ضمیر درون را می نگرد و راه حل هایی برای مشکلات سخت و جدی ،ایمان و شخصیت ما ارائه می دهد.همچنان که با این کتاب پیش می روید ،از ایمان ،عشق ،آرامش و سرور لبریز می شوید.نویسنده ی این کتاب ،دادا.جی.پی.واسوانی نه تنها منبع خرد و دانش معنوی ،مغناطیس عشق،اقیانوس خوبی و ایثار است ،بلکه سرشار از شوخ طبعی است که برای همه دلنشین است.مقالات منتخب از نوشته های الهام بخش او،جهت تهیه ی این کتاب گرد آوری شده است؛این کتابی است که هر کس دوست دارد آن را داشته باشد.بخش کوتاهی از کتاب را با هم می خوانیم؛” از نشانه های کسی که هیچ چیز مگر خدا را نمی خواهد این است که از غصه و رنج نمی هراسد. اندوه برای وی دلیل عشق خداست. شاه لطیف شاعر بزرگ سند می گوید: “خداوند آنان را که مورد عشق “او” هستند هلاک می کند.” خداوند برگزیدگان خود را همچون طلایی که در کوره امتحان می شود می آزماید. چینی دٍربی بسیار گرانبهاست. این نوع چینی برای صاحبان آن ارزش فراوانی دارد. رنگهای زرد، قهوه ای، آبی، سیاه و قرمز چرک روی این نوع چینی کار می شود و لبه های آن را به رنگ سیاه درمی آورند. در این مرحله آن چنان زشت به نظر می رسد که دلتان نمی خواهد یک بار به آن نگاه کنید. سپس آن را در کوره می گذارند و آنگاه رنگهای آن به رنگهایی بسیار زیبا تبدیل می شود. سیاه به طلایی براق تبدیل می گردد و قرمز و آبی نیز درخشنده و پر تلألو می شود. خداوند نیز به همین ترتیب عزیزان خود را به درون کوره رنج و اندوه می فرستد تا به تمثال مقدس، پاکی و کمال درآیند. این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.

addmin بازدید : 149 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

تهیه و اجرا: الهام رمضانی – طباطبائی

این کتاب بدون نگاه کردن به دین و مذهب خاصی ، اصول و روش های جامع و درست را برای برقراری ارتباط با خدا و جهان هستی را به ما معرفی کرده و قوانینی را گویا شده که دانستن آنها و عمل کردن به آنها به ما کمک می کند زندگی بهتر و زیباتری داشته باشیم. آرامش از دست رفته و تشویش ذهنی بوجود آمده در زندگی روزمره ما تنها با ارتباط با خدای بزرگ و خالق هستی امکان پذیر است و کسی که به غیر از این روی می آورد در نهایت به پوچی می رسد.انسانی که تمام وجودش عشق و محبت به تمام ذرات هستی است، جز عشق و محبت نمی بیند و چیزی غیر از این دریافت نمی کند . اتفاقها و وقایع ممکن است همان اتفاقها و وقایع عادی زندگی خود ما باشد ولی دید و طرز فکر این انسان است که تغییر کرده و عادی نیست برای مثال کسی که عاشق می شود صبح که از خانه بیرون می آید می گوید چقدر دنیا زیبا و قشنگ شده ، حتی صدای بوق ماشین ها برای او زیباست . او آسمان را ، زمین را ، خیابان را همه و همه را زیبا می بیند. با اینکه هیچ کدام از آنها تغییر نکرده اند و فقط و فقط این خود اوست که تغییر کرده است و در نهایت به این جمله می رسیم که می گوید می خواهی جهانت و یا زندگیت را تغییر دهی خودت و طرز فکرت را تغییر بده .

نویسنده و قصه پرداز فرانسوی برای گریز از دست طلبکاران و مامنی آرام به کاخ ساشه در بیشه‌زارهای پیرامون شهر تور رفت و کنت دومارگون دوست او زمینه آسایش و آرامش او را برای نوشتن فراهم آورد. بالزاک در کاخ ساشه از میزبان خود اجازه گرفت که هر وقت می‌خواهد بخوابد و هر وقت مایلست غذای خود را صرف کند و هیچ از خادمان منزل بدون اجازه او داخل اتاقش نگردند ، کنت دومارگون این فرمان را به همه صادر کرد . تمام شب آخر را که داستان به پایان می‌رسید بالزاک ناله کرد و با خود سخن گفت و سرشک از دیده بارید . تقریبا ً ساعات اولیه بامداد بود که آخرین سطور را بر صفحه کاغذ آورد و همین که آخرین سطور را بر صفحه کاغذ آورد و همین که آخرین کلمه را نوشت ناگهان از جای برخاست ، پنجره ها را باز کرد ، درها را گشود و همه ساکنان قصر را از خواب بیدار کرد ، آنگاه در برابر دیدگان حیرتزده آنان گفت : « دوستان من ، کتاب من تام شد ، آنرا بخوانید و مانند من بر سرنوشت قهرمانان آن اشک بریزید …

بابا گوریو جاودانی شد و در بین مردم و هنرشناس و ادب دوست ضرب‌المثل شد و مظهر پدرانی شد که مال و جان و هستی خود را همراه با یک عشق بی شایبه به پای فرزندان خود نثار می‌کنند و در عوض چیزی جز بی‌مهری و ناسپاسی نمی‌بینند . در بخشی از این اثر می‌خوانیم :« باباگوریو : دخترهای دلبند من … دخترهای دلبند من … چرا آنها را به بالین من نیاوردی ؟ آن‌ها نمی‌دانند که من بیمارم ؟… آنها نمی‌دانند که لحظه‌های آخر زندگی را پشت سر می‌گذارم … بگو کریستف ، چرا آنان را خبر نکردی ؟ چه شده که اینطور متفکر و اندوهگین نگاهت را پایین انداخته‌ای … حرف بزن … در این لحظه آخر عمرم به من دروغ نگو …کریستف : آقا من بسراغ آنها رفتم اما هیچکدام نیامدند …باباگوریو : پس هیچ کدام نخواهد آمد … آن یکی خواب است و آن دیگری بی‌حوصله است زیرا با شوهرش گفتگویی داشته است . بسیار خوب … پس باید مرد تا فهمید مهر فرزندی چقدر است ؟ باید در تنهایی و بی کسی جان داد تا متوجه شد که جگرگوشگان ما تا چه پایه ما را دوست می دارند. این کتاب را می توانید در ادامه دانلود کنید.

addmin بازدید : 97 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

در این کتاب راه‌های خودسازی و عشق به خداوند, طی ۲۱فصل بیان شده است. نویسنده بر آن است تا با تلفیق سه حوزه دین (با تاکید بر آیات قرآن کریم), روان‌شناسی انسان‌گرا (با تاکید بر مکاتب جدید روان‌شناسی کمال و معنی درمانی), و ادبیات (با استناد به مثنوی معنوی) شیوه‌های نیل به کمال مطلوب و تقرب به خداوند را تشریح نماید .عناوین برخی فصل‌ها بدین قرار است :معناجویی, تغییرپذیری, نفس, تقوی, توکل, ایمان, اخلاص, تعهد و رسالت فردی, بی‌نیازی از تایید دیگران, غلبه بر ترس‌های خویش, مفهوم راستین عشق, تفکر در پدیده‌ها, و نیایش . این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.

addmin بازدید : 119 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

زمان کل:۲ ساعت و ۳۴ دقیقه

این کتاب که ترجمهٔ استاد محمدجعفر مصفا است حاوی ۴۲ بخش کوتاه است که در هر کدام، کریشنامورتی با فردی به گفتگو در مورد موضوعی خاص می‌پردازد. این موضوعات بسیار متنوع‌اند، از جمله: شرطیت، ترس از خلوت درون، نفرت، بی‌حوصلگی، تضاد، علاقه، تعلیم و تربیت، تقدیر، ناامیدی و امید، زمان و استمرار، ذهن و دانستگی، “من”، هدف زندگی، مسأله عشق، مراقبه، روانکاوی، رضایت، مرگ، حسادت و موضوعات دیگر است. متن پشت جلد این کتاب:

” شعلهٔ حقیقت و خجستگی آن هنگامی خاموش می‎گردد که ذهن ـ یعنی ابزار و جایگاه “خود“ ـ اهمیت و نقش و سلطه‎ای بیش از حد پیدا می‎کند و کنترل همه چیز را در اختیار می‎گیرد. خودشناسی آغاز خردمندی است. بدون شناخت خویشتن، آموختن دانش به نابخردی، جهل، ستیز و رنج و اندوه می‎انجامد! من و تو انسان ذاتاً‌ استعداد و ظرفیت شادمانه زیستن، خلاقیت و در ارتباط بودن با چیزی را داریم که برون از حیطهٔ زمان است. شادمانی خلاق موهبتی نیست برای معدودی انسان استثنایی؛ پس چگونه است که اکثریت وسیع آدمیان از موهبت شادمانه زیستن محرومند؟! چگونه است که بعضی انسان‎ها علیرغم شرایط و حوادث سخت زندگی با عمق هستی شادمانهٔ خویش در ارتباطند ولی بعضی دیگر تحت تأثیر مخرب آن شرایط و حوادث قرار می‎گیرند و شادمانی و غنای درونی خویش را از دست می‎دهند؟!”

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 271
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 188
  • بازدید ماه : 799
  • بازدید سال : 5,133
  • بازدید کلی : 72,980